KlientUmbrella Marketing GroupLafargeHolcim
Rok realizacji2019-2020
Zakres pracProjekty opakowań
Narzędzia
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe InDesign
Opis

Razem z zespołem Umbrella Marketing Group stworzyłem projekt dla opakowania podkładu cementowego do posadzek iX CPP 20. Jest to jeden z bardziej specjalistycznych produktów z asortymentu producenta co należało uwzględnić w wykonaniu opakowania. Miałem również okazję pózniej samemu pracować nad 3 opakowaniami dla standardowej linii cementów workowanych w wariantach: budowlanym, uniwersalnym i profesjonalnym.

iX CPP 20

Cementowy podkład do posadzek prezentowany jako niezawodny produkt przyszłości. Przy projekcie opakowania istotne było pokazanie nowoczesności, innowacyjności i jakości. Niebiesko-czerwony schemat kolorów wyróżnia się na tle opakowań podobnych materiałów budowlanych które można znaleźć w sklepie. Kształt przestrzeni na której umieszczone zostały elementy informacyjne łączy się z projektem opakowań poprzednich produktów od Lafarge. Tym sposobem wprowadzony był znajomy element dla obecnych kupców tej marki. Byłem odpowiedzialny za dobór kolorów, przygotowania do druku oraz layout elementów graficznych korzystając z oprogramowania InDesign i Illustrator.

Opakowanie wykorzystane w oficjalnej reklamie

W reklamie przygotowanej przez osobnego wykonawce można zobaczyć rezultat końcowy gdzie skończone opakowanie jest ukazane w praktycznych codziennych okolicznościach. Jak widać produkt jest prezentowany jako futurystyczny i innowacyjny co jest wspierane przez wcześniejsze decyzje o kolorach oraz projekcie opakowania.

Symbole zalecanego zastosowania

Byłem odpowiedzialny za przygotowanie symbolu graficznego przedstawiającego miksokreta - urządzenia które jest powszechnie wykorzystywane w branży budowlanej. Skupiałem się także na zapewnieniu wizualnej spójności pomiędzy pozostałymi znakami zamieszczonymi na opakowaniu.

Opakowania dla standardowej linii produktów

Poproszono mnie o przygotowanie projektu dla trzech standardowych wersji cementu w tamtym czasie sprzedawanego przez Lafarge. Trzy różne motywy kolorystyczne rozróżniają produkty odzwierciedlając przedział cenowy w którym się znajdują. Kształt litery L z logo jest użyty jako obramowanie dla nazwy produktu. Czcionka została wybrana z nachyleniem równoległym do tego z obramowania. Dodatkową cechą identyfikującą opakowania jest symbol umieszony obok wagi oraz wypełniona trzy-stopniowa skala pod nazwą. Ostatnie opakowanie dodatkowo posiada błyszczące wykończenie na zielonych paskach przecinających przód opakowania. W kombinacji z głęboką czernią ten dodatkowy kontrast uwydatnia że jest to droższy produkt wyższej klasy. Pozostałe dwa produkty są wizualnie bliskie aczkolwiek produkt środkowy stosuje niebieski który jest powszechnie kojarzony z uniwersalniością..